Am ajuns să petrecem în fiecare zi minimum câteva zeci de minute navigând pe diferite site-uri de pe telefon, tabletă sau pc. Unele dintre ele ne dau bătăi de cap la fiecare accesare, pe când altele sunt mai intuitive și le putem parcurge cu ușurință doar prin câteva click-uri.

Cu siguranță îți dorești ca site-ul companiei tale să se situeze în categoria celor ușor de accesat. Pentru a ajunge acolo, am conceput o listă elementară de “to do’s”:

1. Cunoaște-ți tipologia de clienți

Înainte de a urca site-ul online trebuie să ai foarte bine stabilit în minte cine îl va utiliza sau, mai cu seamă, cui te adresezi.
Atunci când vei avea o idee clară asupra audienței, lucrurile încep să curgă firesc și îți va fi mult mai ușor să știi care sunt nevoile de care trebuie să ții cont. Un rol foarte important îl joacă designul, acesta acoperă o parte considerabilă din dorințele clientului. De asemenea, n-ar fi o idee rea să vezi din start ce a făcut și concurența ta în acest sens, puțină inspirație nu strică niciodată și, în același timp, vei ști ce să aduci în plus.

Un alt aspect de care ar fi bine să ții cont este concordanța dintre offline și online. Site-ul trebuie să se identifice cu brandul tău, așadar, culorile, fonturile și conceptul din offline trebuie să fie menținute și în online.

2. Un site este scanat, nu citit

Puțini sunt cei care stau să analizeze un site. Peste 90% dintre vizitatori ajung pe site-ul tău pentru a afla o informație cu exactitate. Asta nu înseamnă că informația trebuie aruncată aleatoriu, dimpotrivă, va trebui să surprinzi vizitatorul prin atenția la detalii. În mod subconștient un site awesome va induce ideea de brand awesome.

3. Oferă utilizatorilor simplitate

Așa cum precizam mai sus, într-o fracțiune de secundă ochiul uman va parcurge ecranul încercând să găsească punctele de interes sau modalitățile prin care să ajungă la aceste punte de interes.

Ajută-ți vizitatorul punându-i la îndemână subiectele importante și relevante pentru el. În același timp, poți face astfel încât informațiile suplimentare să fie disponibile doar prin anumite butoane sau link-uri.

4. Fii atent la ierarhia vizuală

Fie ca îți construiești singur imaginea online sau apelezi la un specialist, nu ezita să subliniezi anumite aspecte specifice businessului tău. O ofertă, un sediu nou sau un serviciu cu care te mândrești.

Pune-le în evidență prin culori și asigură-te că noutățile sunt evidențiate prin nuanțe deschise, în contrast cu restul informațiilor. Un alt sfat ar fi să te te joci cu fonturile și dimensiunile elementelor. Așa ajung unele site-uri să aibă vânzări doar prin butoane cât mai mari de “Cumpără acum!“.

Asigură-te ca ai bifat cele de mai sus și nu uita că site-ul este cartea de vizită a afacerii tale în mediul online. Fă-l, deci , accesibil, util, credibil, creativ și în acord cu valorile companiei.

Pentru mai multe detalii sau întrebări nu ezita sa ne lași un comentariu sau să ne contactezi. Specialiștii Identity îți stau la dispoziție cu servicii complete de promovare online.