În fiecare lună ajutăm zeci de afaceri să își promoveze eficient imaginea și serviciile în online.

Dorim să îți oferim și ție câteva sfaturi simple și imediat aplicabile. Despre unele s-a mai vorbit, altele vor fi o noutate. Vom împărți, așadar, toate aceste informații în mai multe articole grupate pe săptămâni și subiecte de interes. Te invităm să ne dai follow pentru a afla imediat când venim cu noutăți.

Începem prima parte cu lucrurile elementare de avut în vedere pentru ca afacerea ta să crească în mod sigur și durabil în era internetului. Un fel de ghid pentru incepători.

1. Cumpără domeniu și hosting.
Pentru a face totul ca la carte, primul pas va fi acela de a-ți construi un site de prezentare. Pentru asta ai nevoie de spațiu pe un server și de un nume de domeniu. Numele domeniului trebuie să fie identificabil cu brandul tău și scurt, din maximum 10 caractere. Nu te zgârci la hosting, vei dori ca site-ul tău să se încarce repede.

2. Creează site-ul de prezentare
Fie că vei opta să lucrezi cu un designer și un programator sau pur și simplu vei folosi un template de pe net, asigură-te că rezultatul final îi va mulțumi pe clienții tăi.
Un site de business va trebui să fie optimizat din toate punctele de vedere pentru a crea o experiență uimitoare de navigare. Prin urmare, acesta trebuie să fie ușor de accesat atât de pe desktop cât și de pe telefon, ușor de găsit în motoarele de căutare și atractiv vizual.

3. Adaugă conținut de calitate
După crearea structurii site-ului, următorul pas este dezvoltarea conținutului. Textele sunt esențiale pentru a oferi informații utile și captivante. Este necesar să compui povești având în minte clienții tăi și capacitatea acestora de a parcurge cu ușurință conținutul propus. Dacă nu te simți creativ apelează cu încredere la un copywriter.

4. Creează SEO de bază
Dacă totul este în regulă, poți trimite site-ul către Google, Bing sau alte platforme (ex: Amazon, în cazul magazinelor online) pentru indexare. Dacă ai un business local, adaugă locația pe Google Maps.

5. Fii prezent în Social media
Chiar în timpul dezvoltării site-ului sau după, va trebui să creezi pagini în social media. Facebook, Google Plus și Instagram au devenit obligatorii. Restul site-urilor de socializare sunt opționale, dar pot aduce un plus în funcție de profilul acestora. Dacă ești arhitect cu siguranță vei vrea să îți faci cunoscută prezența și pe Pinterest, iar exemplele pot continua.
Creează o baza de followeri și încearcă să o crești constant prin conținut de calitate.

6. Fă reclamă
În primă fază tendința este să începi cu distribuirea informațiilor către prieteni și rude. Dar asta nu te va ajuta mai deloc. Clienții tăi cel mai probabil nu se află printre ei, de aceea va trebui să investești în crearea unor reclame atât pe Google, cât și în social media sau bloguri și site-uri de profil.

7. Oferte de neegalat și clienți mulțumiți
Offline-ul trebuie să fie mână în mână cu online-ul. De aceea va trebui să oferi servicii/produse de calitate clienților tăi și să-i fidelizezi. De asemenea, un serviciu clienți impecabil aduce un mare plus afacerii tale. După ce te asiguri că totul este în ordine în această privință te poți apuca să creezi oferte imbatabile în online. O reducere de preț sau un bonus la achiziție va determina clientul să cumpere mai rapid și mai mult.

În perioada următoare vom continua această serie cu articole dedicate și exemple care vor puncta detaliat fiecare aspect prezentat mai sus.